גבולות, נגזרות וחקירת פונקציות (גליונות מתנט 13+14)

גליון 13 סרטונים 5-7, שאלות 15-19

 
תמונה של נעמה-יהודית אלה-בן-ליש
גליון 13 סרטונים 5-7, שאלות 15-19
על ידי נעמה-יהודית אלה-בן-ליש בתאריך 6/10/2017, 21:39
 

בדוגמה 1 , מסרטון ארבע, נאמר שיש לפונקציה מהדוגמה גבול, אבל הגבול הוא לא F(0)  לא הבנתי מה הוא כן הגבול ואיך מוצאים אותו? האם לזה מתייחסת שאלה 15?? 

שאלה    15

לא מצליחה להבין את נוסח השאלה.

בשורה הראשונה בשאלה א שואלים אותי מה הגבול כש X שואף לשלוש מהכיוון של המינוסים (משמאל) ובשורה השניה שואלים אותי מה הגבול מימין?

למה אם אני פשוט אציב שלוש זה לא נכון?  

בשאלה ב' שואלים במה עלי להחליף את הפונקציה בתחום של 3>X אני מניחה שאני מחפשת פונקציה שתוצאתה אותה תוצאה כמו הגבול השני לא?  

לא הצלחתי גם את שאלה 14 - על אותו עיקרון אני מניחה.. 

 

שאלה 16

בדומה למה ששאלו כבר בשרשור של יעל לא ראיתי שיש שם תשובה על כך, לפי הרמז אני מניחה שכאשר הפונקציה שלי שואפת ל0 היא שווה רק לכופל של הסינוס (במקרה שלי 47) לא מצליחה למצוא איך זה מקדם אותי, 

לא ראיתי שגם יש דוגמאות בסרטונים כיצד פותרים שאלות כאלה. 

בגדול, לא הצלחתי לענות על אף אחד מהשאלות המתייחסות לקליפים של 5-7 

ראיתי את כל הקליפים 1-7 אינספור פעמים לא מצליחה למצוא שם תשובות לאיך לפתור את השאלות, להרגשתי חסר לי משהו לא ממש מבינה מה. 

 

אשמח לעזרתך

 

 

תמונה של מיכל קליינשטרן
תשובה ל: גליון 13 סרטונים 5-7, שאלות 15-19
על ידי מיכל קליינשטרן בתאריך 7/10/2017, 06:16
 

בסרטונים 1-3 יש הסבר ל״מהו גבול״: מה קורה לערך הפונקציה ככל ״שמתקרבים״ לערך מסויים של איקס.

כשמחפשים גבול ״לא מעניין אותנו״ מהו ערך הפונקציה בנקודה עצמה.

לפעמים (תראי בקליפים בהמשך) ערך הגבול שווה לערך הפונקציה בנקודה.

15: כמו שכתבתי קודם, כשמחפשים גבול רוצים לדעת מה קורה כשמתקרבים לנקודה מסויימת. בקליפים שאת מציינת כבר מוסבר שאם הפונקציה רציפה ערך הגבול שווה שערך הנקודה. אם יותר נוח לך להבין תנסי לשרטט את גרף הפונקציה הנתונה כמו שעושים בקליפ.

בסעיף ב זה אכן מה ששואלים. וגם בשאלה 14.

16: אכן הגבול של סינוס איקס חלקי איקס מוזכר בקליפ הבא וניתן להשתמש בו 

https://m.youtube.com/watch?list=PLW3u28VuDAHKr76iVkXSWIlGqQJwfGgCa&params=OAFIAVgN&v=DDp5idPeuMs&mode=NORMAL

בכדי שהגבול יהיה אחד מה שבתוך הסינוס צריך להיות זהה למכנה שגם שואף לאפס. בשאלה זו עליך להשתמש בידע שצברת בנושא הטריגונומטריה על מנת לקבל ביטוי מהצורה הנדרשת.

אל תחפשי בקליפים פתרונות לשאלות מהמתנט. תחפשי להבין את המשמעות. הרעיון של הקורס כמו גם של הלמידה בטכניון הוא להבין את המשמעות ולנסות ליישם לבד. המתנט בנוי בהדרגה ולכן עדיף לפתור שאלה ואז להתקדם ואם לא מבינים את השאלה אז לשאול עליה. בעזרת השאלות ההדרגתיות במתנט את לומדת לפתור בעיות.